Romanian 2 Dance Championship 2017

Romanian 2Dance Championship 

REGULAMENT

Competitia este prima de acest gen din Romania si este proiectata ca eveniment cultural – sportiv – educativ cu caracter national/international de Asociatia Multiculturala Dans Art Open din Romania si face parte din programul,, O LUME MAI CULTA PRIN DANS,, si este organizat de Asociatia Judeteana Sportul Pentru Toti Buzau in colaborare cu Directia Judeteana pentru Sport si Tineret Buzau si Federatia Romana Sportul Pentru Toti si are ca scop următoarele obiective:

- devzoltarea artei dansului prin practicarea a cel putin doua discipline diferite de dans, ceea ce reprezinta din punct de vedere cultural artistic receptivitatea vis a vis de diversitatea culturala universala,
-  promovarea spiritului competitiv in randul amatorilor si motivarea celor care fac performanta, disponibilitatea participantului pentru receptarea specializata a creatiei in arta dansului,
- promovarea  pe scara nationala a experienței artistice dezvoltata de catre profesori si coregrafi in toate scolile de dans din Romania.
- schimb de experienta intre echipele participante (amatori si semi-profesionisti) si modalitate de comunicare si relationare prin limbajul universal al artei dansului.

Originalitatea competitieiElementul de noutate al concursului este acela ca, fiecare echipa participanta, indiferent de componenta sa trebuie sa se prezinte obligatoriu cu doua dansuri in concurs din discipline diferite.

Participanti = Concursul este destinat tuturor dansatorilor, semiprofesionisti si amatori care fac parte din ansambluri folclorice, şcoli de dans sau după caz, cluburi de dans, scoli de balet private si/sau de stat, unitati de invatamant (gradinite, scoli, licee), palate si cluburi ale copiilor, centre culturale si de tineret, trupe de dans din Romania si chiar din strainatate.

Perioada de desfasurare este 29 – 30 aprilie 2017

Termenul limita pentru inscriere si plata taxei de participare este  10 aprilie 2017. 

Fisele de Inscriere se solicita prin e-mail : secretariat.ajsptbz@gmail.com

Locatia: Sala Sporturilor Romeo Iamandi Buzau – cu o capacitate de 1000 de locuri.  Intrarea Libera!

 Structura competitiei:

Campionatul este structurat pe trei mari Categorii:

  • Platinum Category = Semi-Profesionisti (peste 6 ore de antrenament pe saptamana)
  • Gold Category = Amatori (cu maxim 5 ore de antrenament pe saptamana)
  • Silver Category = (pentru participanti tipici si/sau atipici care danseaza ocazional)

 Sectiunile competitiei:

Indiferent de categoria din care face parte programul de pregatire al scolii de dans, asociatie, club sportiv, etc, fiecare echipa participanta, indiferent de numarul de persoane care o compun, trebuie sa participe obligatoriu cu doua dansuri la alegere, din cele 4 categorii distincte. 

 AXA TRADITIONAL  – doua DISCIPLINE la alegere:

  1. Dans popular traditional - reprezinta  dansuri sau suite populare din diferite zone ale tarii la care participantii trebuie sa coreleze originalitatea pasilor de dans cu muzica si costumele specifice zonei sau a minoritatilor pe care le reprezinta. Pot fi dansuri populare de fete, de baieti, mixte.
  2. Dans popular stilizat – este dedicata dansurilor de inspiratie folclorica la care se pastreaza in mare parte pasii traditionali, dar muzica si /sau costumele pot avea influente moderniste si/sau care transfigureaza intr-o maniera proprie, in functie de creativitatea coregrafului, elementele specifice dansurilor traditionale, prin tehnici mixte (etno-pop, etno-jazz, etc). Pot fi dansuri de fete, de baieti, mixte.

 AXA URBAN DANCE STYLE –  trei DISCIPLINE la alegere: pot fi dansuri de fete, de baieti, mixte. Prezentarea va fi evaluată indiferent de sex, pe baza diversității, variației și tehnicii executiei precum și de omogenitatea diferitelor stiluri și tehnici individuale. Nu exista battle si nu sunt permise figuri vulgare cu conotatie sexuala sau care induc ideea de violenta. Dasul trebuie adaptat in functie de grupa de varsta a participantilor

  1. Hip-Hop / BreakDance – (new style si /sau old style – diferit de ceea ce se practica in ziua de azi, dar inca agreeat de unii coregafi cu state vechi din tara care stiu ca stilul vechi are miscari de picioare mult mai complicate decat new style).
  2. Dance Hall – coregrafii realizate dupa stilul Jamaican
  3. Freestyle Show -(open toate stilurile intr-unul singur)– În coregrafia dansului trebuie să fie prezente mai multe stiluri din cele recunoscute (R&B dance, rap dance, reggaeton, hip-hop, robot dance, popping, looking, lyrical, etc ) de asemenea, (muzica, expresia, și îmbrăcămintea) trebuie sa fie corelate cu stilul ales. Sunt permise elemente acrobatice, dar nu trebuie să domine Acro Dance!

AXA CLASIC  – trei  DISCIPLINE la alegere:

  1. Dans Clasic – se poate participa cu variatii din repertoriul universal sau cu creeatii proprii. Utilzarea pantofilor de balet pointes este permisa doar participantilor cu varsta minima de 12 ani, intr-o sub-categorie speciala.
  2. Fantezie clasica –reprezinta scurta transpunere in scena a unui fragment dintr-un balet sau basm , sau se bazeaza doar pe creativitatea profesorului si trebuie sa contina neaparat elemente din dansul clasic sau din dansul contemporan.
  3. Dans de Caracter/classic – reprezinta orice pas de dans preluat din cultura unui popor: dans popular romanesc, mazurcă, polcă, tarrantella, etc. si la care se foloseste o coregrafie cu tehnica specifica dansului classic.

AXA ARTISTIC  STYLE – zece  DISCIPLINE la alegere:

  1. Dans contemporan – contemporary, lyrical, contemporary-jazz, fantezie, etc).
  2. Dans de Caracter –inspirat din dasnsurile popoarelor -bollywood, rusesc,indian,etc
  3. Dans de Broadway - cabaret, music-hall, jazz, teatru dans, toate stilurile prezente odinioara in teatrele de revista si muzicale.
  4. Show-dance – permite incadrarea dansurilor latino americane sau utilizarea in coregrafie a elementelor cu caracter acrobatic, a obiectelor scenografice sau a altor elemente care favorizeaza conturarea unor idei, stari, etc, dar care au propria originalitate si care nu acapareaza coregrafia.
  5. MTV Comercial – toate coregrafiile inspirate din traditia MTV. Concurentii pot prezenta show-uri variate inspitare din videoclipuri populare ale cântăreților consacrati. Accentul este pus pe prezentare, stil, exprimare și performanță. Muzica si tema coregrafica trebuie sa corespunda varstei participantilor.
  6. Fantezie coregrafica /Dans Tematic - dansuri care trebuie sa evidentieze ideea coregrafica (să aibă o temă clară si să te poarte într-o călătorie (poveste) care are un început şi un sfârşit). Tot ce se perece pe scena trebuie sa aiba idea unui spectacol. La acest stil de dans sunt necesare elemente de recuzita care nu trebuie sa puna in pericol participantul sau publicul.
  7. Dans Modern- (disco,electric boggye,funky,etc).Muzica trebuie sa corespunda stilului.
  8. Ballroom sau dans de societate – Trebuiesc abordate tehnicile de dans de cuplu, daca formatiile sunt mixte, sau coregrafie la alegere, daca echipele sunt alcatuite doar din fete (pasi de ballroom classic: vals, tango, polka, bosto, etc), prezentate creativ, într-o manieră originala, elevata, exprimand sentimentul social si festiv de bal, care este absolut necesar in prezentarea coregrafiei. A nu se confunda cu dansul sportiv !
  9. Salsa show - un stil de dans care s-a format prin imbinarea stilului latino cu cel afro-caraibian. Coregrafiile pot face parte din( salsa cubana, salsa columbiana si salsa puertoricana). Dansul are in componenta figuri pe linie sau cerc, jocuri ale picioarelor, piruete, elemente acrobatice cat si miscari imprumutate din alte dansuri (flamenco, jazz, hip-hop, etc.
  10. Open fuzion = fuziune de mai multe dansuri

AXA PERFORMING ART  –  cu doua  DISCIPLINE la alegere:

1.1. Majorete ( toate stilurile ) = show, baton, pom-pon traditionale, drill, cheer) – evolutia trebuie sa fie in conformitate cu regulamentele fiecarui stil 

2. Acro Dance Open = gimnastica ritmica si/sau contorsionism – La aceasta sectiune acrobatiile sunt obligatorii și trebuie să fie completate cu elementele de dans).Creativitatea, originalitatea, mișcările efectele, folosirea spațiului scenic de către dansatori sunt elemente importante.

Premii =  Premiile vor fi acordate pe discipline, sectiuni si categorii.

  • Pentru fiecare dintre acestea vor fi acordate locurile I, II, III, mentiuni, premii speciale.
  • Pentru fiecare DISCIPLINA va fi desemnata o echipa castigatoare, indiferent de numarul de echipe participante la acea disciplina, daca punctajul final pentru dansul respectiv va fi intre 100 si 120 puncte.
  • Pentru fiecare SECTIUNE (respectiv:Axa TRADITIONAL, Axa URBAN, Axa CLASIC , Axa ARTISTIC si Axa PERFORMING) va fi desemnata cate o echipa Campioana pe sectiuni- cea care intruneste cel mai mare punctaj pe sectiunea respectiva, indiferent de grupa de varsta a echipei.
    • Campioana pe SECTIUNEA TRADITIONALA
    • Campioana pe SECTIUNEA URBAN
    • Campioana pe SECTIUNEA CLASIC
    • Campioana pe SECTIUNEA ARTISTIC
    • Campioana pe SECTIUNEA PERFORMING ART
  • Pentru fiecare CATEGORIE (Platinum, Gold, Silver) va fi desemnata o echipa campioana (pe categorie), evident cea care intruneste punctajul cel mai mare de la fiecare categorie, indiferent de sectiune si  indiferent de varsta..
    • Campioana la CATEGORIA PLATINUM / semi-profesionisti
    • Campioana la CATEGORIA GOLD / amatori
    • Campioana la CATEGORIA SILVER / ocazionali
  • Echipa cu punctajul cel mai mare din intreg concursul va fi desemnata
    • CAMPIOANA ABSOLUTA –  a anului 2017, in functie de clasamentul final general, indiferent de categorie, grupa de varsta, si de sectiune.
    • Aceasta va primi pe langa Cupa/Trofeu o bursa in valoare de 1000 de euro pentru participarea la un festival International sau National agreeat de organizatori. ( Detalii la sedinta tehnica.)
    • Echipa VICECAMPIOANA  va beneficia de o bursa de 500 de euro in cadrul Festivalului dans Art Romania Open de la Navodari 2017(Detalii la sedinta tehnica.)
    • Pentru ambele echipe PREMIUL SPECIAL – Excursie -  ( transport gratuit in limita a 45 de locuri disponibile in autocar ) la Festivalul International din Bulgaria / Nessebar 2018
    • Toate echipele CAMPIOANE pe cele 5 sectiuni distincte sunt calificate la Festivalul International din Bulgaria / 2018 

Premiile nu se distribuie in lipsa !!!

Cazarea participantilor care vin de departe este asigurata de organizatori in limita a 150 de locuri (in regim de camin)

Contributia / Taxa de participare este de: 

60 Ron  / dansator/ component al echipei – pentru cele doua evolutii obligatorii din concurs.

25 Ron / dansator / component al echipei – pentru fiecare dans in plus.

Este permisa si participarea cu al treilea si/sau al patrulea dans (pentru echipele care doresc sa isi mareasca sansele de reusita), dar la nota finala se vor lua in calcul doar doua dansuri (de la sectiuni diferite) care au obtinut punctajul cel mai bun.

  • Plata contributiei de participare se face in lei catre:
  • Asociatia Judeteana Sportul Pentru Toti Buzau/ CUI: 15268240 /
  • Cont nr: RO13 BREL1100 3702 6RO1 1001   deschis la: LIBRA BANK Sucursala Buzău,  si va asigura fondul de premiere. Numai după achitarea contributiei pentru de concurs veți fi înscriși oficial și introduși în lista de start.

Daca din motive independente de organizator /coordonator /coregraf / instructor echipa nu mai poate participa la competitie, contributia de participare va fi reportata catre un alt concurs organizat de AJSPT Buzau (prin cerere scrisa din partea coordonatorului)

Programul orientativ al unei zile de concurs.

  • -          ora 9.00 – 10.30 – sedinta tehnica si acomodare cu spatiul de concurs
  • -          ora 10.30 – startul competitiei. Fiecare zi de concurs incepe cu parada costumelor.
  • -          ora 20.00 – festivitatea de premiere ziua 1
  • ( organizatorii isi rezerva dreptul de a adapta/modifica programul competitional in functie de numarul de participanti)

Grupe de Varsta din concurs:

  • Kinder = 4 – 6 ani
  • Mini  = 7 – 9 ani
  • Copii = 10 – 13 ani
  • Juniori = 14 – 18 ani
  • Seniori =peste 18 ani fara limita de varsta. La ceasta grupa de varsta poate participa si antrenorul, coregraful,instructorul echipei.

Componenta echipelor din concurs:

  • -          a) grup: 5-9 dansatori
  • -          b) formatie: 10 – 20  dansatori,
  • -          c) ansamblu: mai mult de 20 dansatori

Timp de evolutie:

  • Pentru toti participantii cu varste de pana la 8 ani = timpul pentru o evolutie este intre 2.00 si 3.00 minute indiferent de genul de dans ales.
  • Pentru participantii de la sectiunea URBAN – timpul maxim pentru o evolutie este de 3.30 minute.
  • Pentru participantii cu varste de peste 8 ani
    • o evolutie trebuie sa se incadreze intre 2.00 si 6.00 ( daca este suita populara sau fantezie coregrafica).
    • pentru toate celelalte stiluri de dans din competitie timpul regulamentar admis pentru o evolutie este intre 2.00 si 4.30 minute

Jurizare si Notare:

Juriul este alcatuit din 3 pana la 5 membri, persoane calificate, cu experienta in domeniul coregrafic si organizatoric. Membrii juriului trebuie să fie respectaţi având în vedere competența lor și munca grea care necesită atenția sporită pe tot parcursul evenimentului. Nici un dansator şi nici oricare alt participant nu poate perturba membrul juriului în timpul jurizării. Orice observație sau lipsă de respect față de acestia va fi penalizată de către directorul festivalului care poate decide descalificarea echipei.

Notarea juriului se face cu note de la 4 la 10, tinand cont de urmatoarele criterii:

  • tinuta scenica – ( se puncteaza costumul, machiajul, coafura)
  • impresia tehnica – (se puncteaza modul de executie al figurilor si complexitatea lor)
  • impresia artistica si coregrafica - (se puncteaza calitatea coregrafiei, originalitatea, corelarea dintre muzica si dans)
  • imaginea scenica - (se puncteaza imaginea de ansamblu, modalitatea de utilizare a scenei, schimbul de formatii)
  • Punctaj minim pe dans= 4( criterii) x 4 (nota obtinuta )x 3(jurati) = 48 puncte ( pe dans)
  • Punctaj minim concurs = 48 x 2 (doua dansuri) = 96 puncte
  • Punctaj maxim pe dans = 4( criterii) x10 (nota obtinuta) x 3 ( jurati)= 120 puncte(pe dans)
  • Punctaj maxim concurs = 120 x 2(doua dansuri) = 240 puncte

Clasament general ECHIPE:

  • Pentru fiecare dans prezentat in competitie de o echipa, membrii juriului vor acorda cate o nota pentru cele 4 criterii de apreciere, de la 4 la 10. Notele obtinute de echipa pentru un dans sunt adunate de la toti membrii juriului, iar suma lor reprezinta punctajul final pe dansul respectiv.

Punctajul obtinut de echipe va defini la finalul competitiei:

  • Prima clasata pe discipline (adica la dans popular, etno, dans clasic, modern, contemporan, show-dance, dans de caracter, freestyle, performing art, etc, indiferent de numarul de echipe concurente pe disciplina) daca pe disciplina respectiva echipa castigatore a reusit sa acumuleze minim 100 de puncte .
  • Prima clasata a sectiunii (echipa cu cel mai mare punctaj din clasamentul pe sectiuni, respectiv pentru (AXA TRADITIONAL ,AXA URBAN, AXA CLASIC si AXA ARTISTIC).
  • Prima clasata a categoriei ( echipa cu cel mai mare punctaj cumulat pe sectiuni ( suma punctelor celor doua dansuri din concurs care dau puntajul pe categorie, respectiv pentru (PLATINA /Semi-profesionisti, GOLD/ Amatori, SILVER/ Ocazionali)
  • Campioana Absoluta 2017

Precizari Tehnice:

  • Muzica este la alegere.
  • Este recomandat ca muzica sa fie in format mp3, stocata pe CD sau stik in format audio (mp3) in foldere separate pentru fiecare echipa de dansatori. Sunteti direct responsabili de calitatea muzicii si a suporturilor muzicale. Sticurile virusate nu sunt acceptate. Este bine sa aveti si suporturi muzicale de rezerva pentru ca orice problema tehnica .
  • Ordinea intrarii in concurs va fi stabilita de comun acord la sedinta tehnica sau inaite, de catre organizatori, in asa fel ca participantii sa aiba timpul necesar pentru a schimba costumele.
  • In timpul concursului, prezenta concurentilor la start este obligatorie cu maxim 2 momente inaintea intrarii pe suprafata de concurs.
  • Participantii pot intra pe suprafata de concurs numai dupa ce sunt anuntati la microfon.
  • Ordinea de start si desfasurare a concursului va fi transmisa de organizatori pe e-mail in timp util pentru a se putea face, acolo unde este cazul, corectura/modificarea necesara.
  • Este obligatorie, pentru toate persoanele care vor avea acces in institutie, respectarea normelor de disciplina competitionala, cu un comportament civilizat, care sa nu aduca prejudicii fizice sau morale niciunui participant la eveniment.

Depunctarea echipei:

  • Daca coregrafia nu este in concordanta cu stilul dansului
  • Depasirea timpului regulamentar in conformitate cu rgulamentul
  • Daca costumatia este indecenta, inestetica sau nu este in concordanta cu dansul ales.
  • Daca machiajul si/sau coafura nu sunt adecvate
  • Daca figurile de dans sunt luate 100 % din videoclipuri si nu se incadreaza la sectiunea MTV
  • Daca nu exista schimbari de formatie.
  • Executia incorecta sau partiala ( trunchiata) a figurilor de dans.
  • Nu sunt admise elemente de recuzita care sugereaza violenta sau vulgaritatea (de orice fel).
  • Desincronizarea grava a dansatorilor.

Descalificarea Echipei :

  • Nu sunt acceptate melodii (indiferent de limba in care sunt interpretate)a caror versuri  au un limbaj vulgar, sau care indica/incita la acte de violenta fizica sau psihica.
  • Nu sunt admise figuri de dans vulgare sau care sugereaza violenta (de orice fel).
  • Este interzis consumul de bauturi alcoolice sau etnobotanice pe timpul festivalului iar participantul care va fi depistat risca sa descalifice intreaga echipa.
  • Limbajul abuziv, expresiile/figurile de dans vulgare si violente sau care sugereaza violenta (de orice fel) sunt interzise în adresarea fata de orice participant, organizatori sau juriu si atrag descalificarea participantului sau a grupului din care face parte.
  • Lipsa coordonatorului/coregrafului/instructorului de la sedinta tehnica.
  • Coregrafiile trebuiesc adaptate obligatoriu abilităților și vârstei dansatorilor.

REGULI GENERALE :

  • Reprezentanții școlilor/cluburilor/asociațiilor culturale trebuie să participe la ședința tehnică ce se va desfășura cel mai probabil in dimineata fiecarei zile de concurs.
  • La ședința tehnică se vor preda, fisele inscriere in original, se vor completa procesele verbale de premiere si se vor putea proba suporturile audio.
  • Profesorii sau instructorii nu au voie să pună semne, să dea semnale dansatorilor, să corecteze sau să intre pe suprafata de concurs pe perioada evoluției, decat daca participantii sunt mai mici de 8 ani, sau regulamentul o impune.
  • Părinţii sau însoţitorii participanţilor,alţii decât Profesorii/Instructorii,nu au acces pe suprafata de concurs.
  • Este interzis a se folosi orice fel de materiale de recuzită care aduc deservicii altor participanți ca de exemplu: confetii, ulei, puf, pudră de talc etc ,sau orice efecte vizuale care folosesc foc si sunt interzise.
  • Organizatorii nu își asumă responsabilitatea pentru eventualele accidente survenite în timpul competiției. Această responsabilitate cade în sarcina fiecărui coordonator si/sau concurent.
  • Accesoriile sunt permise dacă sunt așezate rapid înaintea coregrafiei și imediat luate dupa terminarea coregrafiei și părăsirea scenei.
  • Luminile de scenă speciale nu sunt permise, se va folosi doar lumina albă de concurs.
  • Prin simpla participare la concurs şi trimiterea datelor personale la organizator, sau prin comunicarea datelor personale pe e-mail participanţii sunt de acord ca datele lor personale sa intre în baza de date a organizatorului, să fie prelucrate şi folosite de organizator exclusiv pentru buna organizare si desfasurare a competitiei.
  • Profesorii, instructorii, insotitorii, spectatorii pot fi eliminaţi din sală pentru comportament necorespunzător aducând totodată excluderea din festival a participanţilor pe care ii sustin.
  • Orice persoană care provoacă daune locatiei sau unui participant își asumă întreaga responsabilitate morala si/sau financiară pentru reparații, înlocuire și/sau restituire.
  • Concursul poate fi oprit sau amanat numai în cazul producerii unui eveniment ce constituie forţă majoră (inundatie,cutremur,s.a) inclusiv în cazul imposibilităţii organizatorului, din motive independente de voinţa sa, de a-l organiza.

NOTA IMPORTANTA:

Prin înregistrarea/inscrierea la Concursul Romanian 2Dance Championship  toți participanții / parintii / coordonatorul echipei/profesor/instructor, in cazul minorilor sunt de acord şi se obligă să respecte şi să se conformeze tuturor condițiilor impuse de organizatori prin prezentul Regulament oficial. Nerespectarea regulamenului poate atrage răspunderea personală şi exclusivă a coordonatorului, profesorului, instructorului, insotitorului sau a participanților.

Inscrierea si participarea la concurs constituie acordul parintelui, tutorelui si /sau al instructorului, participantului, ca numele câştigătorilor,  toate fotografiile si/sau filmarile realizate in cadrul competitiei (de catre organizatori) să poată fi făcute publice şi utilizate gratuit în materiale audio, foto, şi video de catre organizatori.

  • Relatii suplimentare la telefon: 0761671167 d-na Mihaela Balaceanu

Organizatorii ureaza mult success

tuturor participantilor!

Comments are closed.